sunnuntai 1. huhtikuuta 2012

HAUSKAA PALMUSUNNUNTAITA :)

jokos teillä on pikku trullit käynyt virpomassa? Mä en tiedä onko meillä käynyt, kun olen ollut liikkeellä koko aamun. Olen kyllä nähnyt monia trulleja liikenteessä tänään.
Jos meille ei tule virpojia niin jää mulle aika paljon suklaamunia syötäväksi..
Olen muutenkin tämän kaksi viikkoa herkutellut aikalailla...ei siitä sen enempää :D

Lähdin aamulla kukonlaulun aikaan kirpparille ja nyt tein ihania löytöjä.
Voiteko kuvitella joku myi eurolla uuden Bukowskin ihastuttavan nalle neidin.
Ostin myös pöllön, joka on käsinukke, sekin uusi, laput vielä kiinni.
Olen jotenkin ihastunut pöllöihin, en tiedä miksi. Pöllöt muistuttavat minua entisestä kissastani Millistä, joka muistutti pöllöä suurien silmiensä johdosta.
Ajattelin esitellä pöllön myös päiväkodissa lapsille, he tulevat rakastumaan tuohon hurmuriin, tiedän sen jo nyt.





Minulla on jokin pakkomielle ostaa pitsejä, rakastan niitä. Suunnittelen aina ompelevani niitä vaikka ja mihin, mutta tuonne vaaleanpunaiseen matkalaukkuun vaan kertyy ja kertyy noita pitsejä ja myös pitsiliinoja.
Ostin tänään pitsiä,  joka on ihan käsintehtyä. Myyjä kertoi, että on mummonsa tekemää pitsiä.
Samassa kuvassa on myös yrttien istutusruukku minkä ostin. Yritän aina kasvattaa yrttejä, mutta ne kuolevat nopeasti...hmmm mistäköhän johtuu ??? Ehkä kastelen niitä liikaa. Tämä kasvatusastia on hyvä, kun siinä on reikä mihin vesi kaadetaan niin yrtti saa juoda just sen verran, kun häntä janottaa, helppoa :D
Sitten taas lisää ruusukangasta ja yhä odottelen sitä inspiraatiota, että alkaisin kankaistani jotain tekemään...enkä vain ostaisi niitä :)
Ostin ison peltisen kalenterin, joka ei olis ollut niiiiiin välttämätön, mutta ostinnyt kuitenkin.









Kirpparin jälkeen lähdin Hakaniemen Maalaismarkkinoille. Ne on aina kuukauden ensimmäisenä sununtaina ja olen siellä aina syömässä paistettuja muikkuja. Rakastan niitäkin :) Menen sinne säällä kuin säällä. Haluan vain pästä nuuskimaan markkinatunnelmaa,joka kesäisin etenkin on aivan ihanaa !
Ostan sieltä myös aina tietyltä myyjältä ihanaa ruisleipää ja sämpylöitä.
Tänään hänellä oli piimään leivottua pääsiäislimppua ja se oli maailmanparasta !!!! Olisin ostanut kaksi jos oisin tiennyt sen olevan niiiin hyvää.




Tulla tupsahdin kotiin hakemaan Besiliä. Herätimme pyörät talviunilta, pumppasimme kumeihin ilmaan ja lähdettiin Ristolankoulun myyjäisiin, mutta sitä ennen kävimme yhdellä roskalavalla, jonka olin nähnyt bussista kun tulin kotia.
Löytöjä, löytöjä....pitsiliinoja 17 kappaletta !!!!!!
Kaivoin siellä niitä liinoja kun eräs nainen tuli tuomaan tavaraa lavalle ja tivasi " Mitä sä sieltä kaivat !" Sanoin, että en viitsi jättää tänne käsinkudottuja pitsiliinoja. Se sanoi tuoneen ne ja kehtasi sanoa, että " Tee itse niitä liinoja " Sanoin käyväni töissä eikä aikaa ole ja tosin ei osaamistakaan. No siinä aikansa kiukkuili ja sanoin hänelle " Toisen roska on toisen aarre" ja lähdimme poikani kanssa.
Jäin hieman ihmettelemään, että miksi tämä täti oli niin kiukkunen siitä että pelastin ne pitsiliinat. Eikö se ole paljon parempi että ne saavat jatkaa elämäänsä kuin joutuisivat kaatopaikalle ???!!!
No meitä on niin monenmoisia, ymmärrystä sisaret :D

Alla on nyt kuva siitä eilisestä pöydästä jonka pelastin roskalavalta. Pöytä sai uuden maalin pintaan ja on oikein sievä ja roskalavan liinat on siinä päällä. Kaikki nämä ihanuudet löydetty siis lavalta. Nuo pinkit liinat erityisen ihania. Pesen ja silitän ne vaan. Kaiken tämän tohinan olen tehnyt kello 12.00 mennessä :)
















2 kommenttia:

  1. Kiitos Satu taas ihanista kuvista :)mieletöntä että teet Besilin kanssa kaikkea tollasta luonnonläheistä,tuntuu että nykyajan lapset ei oikeen osaa muuta tehä ku pelata kaikenmaailman pelikonsoleita ja että ne on vieraantunu luonnosta ihan täysin..siis en missään nimessä halua yleistää,mut olen sitä mieltä et suurin osa.
    Uskomattomia noi sun kirpparilöydöt aina!!Tuo Bukowskin nallen myyjä ei vissiin ihan tiennyt tuotteen oikeeta arvoa,sun onneks :)ne on kyllä tosi söpöjä!!
    Rupes oikeen naurattaan ku kirjotit siitä eukosta joka rupesi vaahtoomaan ku olite siel roskalaval,hei haloo nainen ite heittää arvokasta tavaraa pois!!Ois varmaa kandenu miettii..uskomatonta miten materialistisessa maailmassa elämme,siitäkin huolimatta et se nainen luopui tavaroista,niin sille oli kova pala et joku muu saa/ottaa ne,mut tosiaa meitä on joka lähtöö niin ku sanoit :)olipas taas vuodatusta,mut hei ihanaa alkavaa viikkoa vaikka ilma onkin kökkö,kyllä se kevät ja kesä sieltä tulee!!Pia

    VastaaPoista
  2. Moi Pia :)
    Besilin kanssa on aina tehty kaikkea luonnonläheistä. Olen halunnut opettaa Besilille kuinka tärkeä luonto meille on. Olen opettanut Besilille omia tärkeitä arvojani. Minulle ei ole tärkeää, että Besil saisi kokeista hyviä arvosanoja vaan mulle oli paljon paljon arvokkaampaa se että Besil on empaattinen, hyvä sydämminen ja tulee toimeen ympäristönsä kanssa.
    Nyt mulla on kolme noita Bukowskin nalleja, kaikki ostettu kirpparilta. Söpöjä ne todellakin ovat. En olisi koskaan voinut kuvitellakkaan alkavani keräilemään nalleja, mutta niin siinä nyt on käynyt :D
    Saat aina käydä vuodattaa ja kommentoimassa, se on just ihanaaaa !!!! Silloin tiedän että joku muukin käy täällä kuin minä itse. Kiitos Pia <3

    VastaaPoista