lauantai 14. huhtikuuta 2012

KIRPPISTELYÄ


Heräsin jo kello 5 siihen kuin sade ropisi ikkunapeltiin... Toisaalta se ärsytti, mutta toisaalta ei. Lähdin aamulla 7.50 bussipysäkille ja ulkona oli sade lakannut ja linnut lauloivat todella paljon :). Jos olisin sulkenut silmäni niin olisin ollut kuin sademetsässä. Ilmakin tuntui puhtaalta ja kosteelta.
Koska olin viisas ja laitoin kumpparit, pääsin oikein kunnolla lompsimaan lammikoihin. Se on kivaa aikuisenakin :)
Näin muuten aamulla kevään ensimmäiset kastemadot !!! Nekin ovat jo heränneet ja möyrivät kohti aurinkoa, mikä ei tosin ole muutamaan päivään näyttäytynyt ja sen kyllä huomaa...väsyttää niiiiin pirusti.

Ihana oli päästä taas kirpparille. Tein joitakin löytöjä joista parhaat näette tässä :



 Ostin nämä siniset kupit ja lautaset. Niitä oli 4 kappaletta kutakin. Englantilaista posliinia.
Sininen ei ole lempivärini ja ajattelinkin viedä nämä mökille. Nämä näyttääkin ihan mökki kupeilta :)
Maksoin näistä 5 euroa yhteensä.
Sain vielä kaupanpäälle yhden punasävyisen kupin ja lautasen, ihanat !!







Olen ihan hulluna kaikenlaisiin purkkeihin ja purnukoihin. Tämä pieni soma lasinen "karkkipurkki" oli pakko ostaa...

















Käytän pääosin luonnonkosmetiikkaa, joita löytyy aika hyvin kirpparilta. Lempimerkkejä on Weleda, Melvita, Frantsila jne...
Ennen sitä laittoi ihoonsa ihan mitä vain,mutta nykyään olen paljon tarkempi.
Etenkin Weleda on yksi ihan suosikeistani. Torstaina tiputin kiireessä lattialle sitruunapohjaisen Weledan puhdistusmaitopullon ja otti tosi paljon päähän, koska se hajosi !!!
Tänään löytyi ihana Laventeli öljy, joka rauhoittaa ihoa ja jossa on huumaavan ihana eteerinen laventelin tuoksu... Mä niiiin rakastan laventelin tuoksua, joita minulla löytyy parfyymistä tyynytuoksuun...
Odotan jo ensi kesää ja sitä että pääsee Kroatiaan tuoksuttelemaan laventelipeltoja :)

Pullo oli ihan korkkaamaton ja maksoi huimat 2 euroa :)








Olen alkanut  ostamaan näitä vanhoja posliinikorkkisia limupulloja.Tarkoituksena on tuunata niihin etiketit ja täyttää saippualla ja myydä niitä. Toinen näistä oli Hartwalin ja toinen Elannon pullo. Näissä pulloissa on joku taika tai henki...ne todella miellyttää minun silmääni. Kuinkakohan vanhoja nämäkinpullot ovat??? Ja maksoi vain 3 euroa yhteensä.
Eräs toinen myyjä pyyti samanlaisesta Hartwalin pullosta 20 euroa !!!!! Minulla ei ole mitään tietoa näiden pullojen arvosta, mutta pitää selvittää se ensin ennen kuin alan niitä myymään :)





                   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti