torstai 29. maaliskuuta 2012

IHANA IHANA TORSTAI

Tämä päivä jää ehdottomasti ikuisesti mieleeni, sillä minun Mummini oli tänään meillä Äitini kanssa.
Minun mummini ja pappani asuvat malmilla, mutta eipä he ole koskaan käyneet meillä vaikka ollaan asuttu jo neljä vuotta tässä asunnossa.
Valitettavasti pappani ei päässyt tulemaan, koska neljänteen kerrokseen kampuaminen olisi aivan liian raskasta papalleni.
Olen todella iloinen että mummi ja äiti kävi. Laitoin heille katkarapusalaattia, joka oli hyvää. Olin jo aamulla 8 aikaa tehnyt mehua mustikoista, mansikoista ja punaviinimarjoista.
Talvisin teen aina itse mehut ja ehkäpä se on yksi syy, miksi emme ole pojan kanssa ollut flunssassa kuin joskus vuonna kivi ja nakki :D



        

Ennen en osannut antaa mitää arvoa marjoille. Äitini monesti kysyi, haluisinko marjoja mutta minua ei olis vähempää voinut kiinnostaa.
Nyt sitä täyttää pakkasen aina loppukesästä ihan täyteen marjoja, että saa tehdä talvella mehua.
Hävettää kyllä myöntää, että minua ei saa marjaan. Selkäni ei kestäisi sitä kyykistelyä, kun vältän sitä liikettä muutenkin.
Äitini ja mummini käy aina marjassa, josta liikenee myös minun pakkaseeni ja loput ostan torilta.
Metsässä tykkään olla ihan muuten vain, fiilistellä siellä ja puhdistaa ajatuksia.
Metsä on todella rauhoittava paikka ja aina kun minulla on jokin kriisi elämässä niin metsästä saan voimaa ja suunnan elämälleni.
Suosittelen kaikkia menemään metsään ja ottamaan lapsetkin mukaan . Mikä voisi olla ihanampaa kuin kulkea metsässä ja tutkia kaikkea mitä sieltä löytyy, nuuskia metsän tuoksua ja koskea havu, ja lehtipuidenoksia. Eväätkin maistuvat paljon paremalta luonnossa kuin kotona.








                             

6 kommenttia:

  1. Toimiii, Jeeee !!!! Tekstejäni saa kommentoida vapaasti ja kertoa omiakin kokemuksia aiheesta kuin aiheesta :)

    VastaaPoista
  2. Voi miten ihanaa tekstiä taas :)
    Koko päivä menny nukkuessa. Mull oli tänään se mun sairaalareissuni ja nukutus ja lääkkeet on pitäny mut ihan tokkurassa koko päivän mut pakko oli päästä sen verran koneelle ett pääsen sua lukemaan :)
    Taas pelastit mun päiväni Satu :D:D:D

    VastaaPoista
  3. :D Kiitos Tepa. Toivottavasti toimenpide meni hyvin.Itsekkin olin nukutettuna pariviikkoa sitten ja ensimmäiset sanani kun heräsin olivat " Olin just sisustamassa..." :D Näin unta että olin sisustusmessuilla ja ostelin kaikkea ihanaa valkoista ja piru se olikin vain unta :D
    Sinäkin piristät minua, kiiiiitos siitä!!!

    VastaaPoista
  4. No niin Pia yrittää tässä kirjotella,en kovin pitkää tarinaa laita,jos teksti kuitenki hävii jonnekin nettiviidakkoon :)siis todella ihania ajatuksia sulla ja noita kuvia vois tuijottaa ikuisuuden,jotenki niin vangitsevan ihania :)

    VastaaPoista
  5. Kiitos Pia. Käyhän jatkossakin kommentoimassa ja lukemassa. Odotan niiiiiin sitä ensikesän matkaa. Siitä reissusta saa ihanat blogi jutut ja kuvat ;)

    VastaaPoista